Heeft u een klacht over onze praktijk ?
De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk op een professionele wijze van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen u, onze patiënt, en de zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het voorkomen dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze praktijk. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten zodat we het met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren. U kunt op verschillende manieren uw bezwaren kenbaar maken:
- In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met de huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet proberen de klacht op te lossen. U kunt hiervoor een afspraak maken via de assistente. Zij zal hiervoor extra tijd inplannen op het spreekuur.
- U kunt de klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. U kunt dit formulier afhalen bij de praktijk. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld. Er wordt altijd contact met u opgenomen.
- Komt u er samen niet uit dan kunt u een afspraak maken met de praktijkmanager die tevens klachtenfunctionaris is. Zij zal samen met u kijken naar een oplossing of de klacht doorverwijzen naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
- Is de klacht naar uw mening binnen de praktijk niet voldoende opgelost, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de huisartsenkring Twente via www.khtwente.nl
- Het staat u vrij om bovengenoemde stappen over te slaan en direct contact op te nemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de huisartsenkring Twente via www.khtwente.nl
- De laatste stap als u er ook met de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet uit komt is de stap naar de landelijke geschillencommissie. Informatie hierover kunt u krijgen in de praktijk of via de website www.skge.nl