Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over onze praktijk ?

De zorgverleners van onze huisartspraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk op een professionele wijze van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen u, onze patiënt, en de zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het voorkomen dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze praktijk. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten zodat we het met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren. U kunt op verschillende manieren uw bezwaren kenbaar maken:

  • In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met de huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet proberen de klacht op te lossen.
  • U kunt de klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. U kunt dit formulier afhalen bij de praktijk of u kunt het hier downloaden. De klacht wordt dan door de huisartspraktijk zelf behandeld. Er wordt altijd contact met u opgenomen.
  • Als de uitkomst van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartspraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verloopt, dan kunt u een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie in onze regio waarbij onze praktijk is aangesloten: het “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente”. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website www.khtwente.nl